אינסטגרם קאדברי

אפשר לשים את הביצים ביותר מסלסילה אחת (קייס סטאדי אינסטגרם – קאדברי)

השנה הייתה 2021. הריחוק החברתי והסגרים בגלל הקורונה, גרמו להמון אנשים להרגיש לבד. במיוחד במדינה כמו אנגליה, שם המרחקים הפיזיים גדולים משמעותית מפה. ואז, מופיע פוסט באינסטגרם שבו מישהו שאנחנו מכירים מזמין אותנו לחפש את המטמון – ביצת שוקולד.

ככה בדיוק התחיל קמפיין שיווקי יוצא דופן של יצרנית השוקולד קאדברי (בשיתוף עם סוכנות התקשורת VCCP) באמצע אחד הסגרים באנגליה ואירלנד. מתוך הברקה של רגע. לצאת למשחק "חפש את המטמון" מבלי לצאת מהבית. לתת תחושה של טיול, גם כשתקועים בבית.

קאדברי אינסטגרם

לחפש את המטמון באמצע סגר

במשך מספר שנים, נהגה חברת קאדברי לקיים בתקופת הפסחא משחק "חפש את המטמון" שבו החביאו ביצי הפתעה ענקיות ברחבי אנגליה ואירלנד ואתגרה אנשים למצוא אותן. רק שסגרי הקורונה לא אפשרו לקאדברי לצאת בקמפיין הרגיל.

אז מה עשו בקאדברי? אפשרו לכל אדם להטמין ביצת הפתעה וירטואלית בכל מקום שיבחר באמצעות אפליקציה המפות של גוגל ולאתגר חברים למצוא אותו באמצעות רמזים. ורצוי במיוחד שזו תהיה תמונה מאתגרת שתגרום לאנשים לנחש איפה צולמה.

התמונות הועלו לעמוד האינסטגרם של קאדברי כחלק מהאתגר ותויגו תחת ההאשטאג #cadburyworldwidehide. בתגובות, אנשים שיתפו פעולה וניסו לנחש איפה צולמה התמונה.

במקביל, מי שרצה לשחק במשחק ב"גרסה הביתית" עם בני משפחתו או חבריו יכל לרכוש את הביצים כל שיגיעו לביתו ולהחביא אותן מבני משפחתו או לחליפין לשלוח אותן כהפתעה לחברים.

קאדברי מפה

מה היו התוצאות של הקמפיין?

סך הכל, על פי נתוני החברה "הוטמנו" בקמפיין יותר מ-680,000 ביצים וירטואליות, נכנסו לאתר האתגר יותר מ-1.78 מיליון מבקרים ונרכשו כל 14,500 ביצי השוקולד מהסדרה המיוחדת של קאדברי.

לאתר הקמפיין: https://www.cadbury.co.uk/easter/

סרטון ההקדמה של הקמפיין:

אילו תובנות אפשר לקחת מהקמפיין לעסק שלנו?

אם יש משהו שכל בעל עסק לומד על בשרו הוא שדברים קורים. חלקם טובים, חלקם פחות. ולא תמיד אפשר לצפות כל דבר. אפילו אם העסק שלך עוסק בשוקולד. רק שמצד שני, נדרשת חשיבה שיטתית ליציאה ממצב שבו הדרך הישנה שבה עשית משהו מפסיקה לעבוד.

כדי ליצור קמפיין שכזה צריך לעצור רגע ולענות על 5 שאלות ראשיות:

1. מה הייתה המטרה של הקמפיין? במקרה הזה, למכור את סדרת ביצי השוקולד המיוחדת לכבוד חג הפסחא של קאדברי, ליצור כמה שיותר יחסי ציבור וכמובן, לחזק את המותג.

2. איך התכוונו לבצע את המהלך? אם נמשיך עם הדוגמה של קאדברי, להרים את משחק "חפש את המטמון" השנתי של החברה ולהשתמש באינסטגרם כמנוע תיוג ושיתוף של צילומי פיצוח הרמזים ומציאת ביצי ההפתעה הענקיות שפוזרו.

3. מה נוכל לשמור מהמהלך במגבלות האפשריות כדי להגיע למטרה? משחק "חפש את המטמון" משלב בין 3 דברים: הטמנה, רמזים וחיפוש. ברגע שהוצאנו את החיפוש וההטמנה הפיזיים מהמשוואה (בגלל הסגר), יש צורך לבצע אותם בדרך אחרת תוך שמירה על העיקרון – הטמנה, רמז וחיפוש.

4. מה התקציב שלנו למהלך? במקרה הזה איננו יודעים מה היה התקציב לקמפיין ועם זאת, במציאות נצטרך לבחון את הנושא הזה. אחרי הכל, התקציב מקטין אפשרויות או מגדיל אותן ולחליפין, גם פותח את הראש שלנו לפתרונות יצירתיים יותר.

5. האם אפשר לבצע מהלך מחודש במגבלות החדשות? במקרה הזה, כמו בלא מעט מקרים אחרים, מסתבר שאפשר אם חושבים בצורה יצירתית מספיק. במקום להטמין, לרמוז ולחפש פיזית רתמה קאדברי את אפליקציית גוגל מפות ואינסטגרם למשימה ויצרה גרסה וירטואלית למשחק.

האם ניתן לעשות את זה בכל עסק?

התשובה כמו בהרבה מקרים אחרים היא כן ולא. זה מאוד תלוי בראש היצירתי של בעלי החברה ובפתיחות שלהם לאנשי המקצוע שהם שוכרים. כמובן, גם התקציב הוא חלק מהעניין, רק שלמרבה ההפתעה הוא לא חלק קריטי.

הרבה מאוד מהלכים חכמים נעשים מתוך צורך ומתוך מחסור בתקציב. חשיבה יצירתית כשהגב לקיר. החוכמה היא לא להיעצר ולשקוע בפחד. וגם אם כן, זה בסדר להילחץ לפרק זמן קצר ואז לחזור להסתער קדימה. צעד אחר צעד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

רוצה שנעזור לך ליצור תוכן שהופך ללקוחות?

אפשר להתקשר למשרד למספר 03-6133175 או להשאיר פרטים דרך הטופס הבא: