קידום ממומן או אורגני? זו לא השאלה הנכונה

ובעולם השיווק הדיגיטלי ניטשת מלחמה עקובה מדם בין אנשי הקידום הממומן לאנשי התוכן האורגני: מה הכי טוב? במה הכי חשוב לעסק להשקיע? עכשיו, ברור שהתשובה המתבקשת היא שזה מאוד תלוי. אבל מה אם הייתי אומר לך שהשאלה היא בכלל לא קידום ממומן נגד אורגני?

רגע לפני שממשיכים נעשה קצת סדר:

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן הוא צורת פרסום שבה אנחנו משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על מודעה או על תוכן ממומן שלנו. זו יכולה להיות דרך מעולה לגרום לאתר או לעמוד נחיתה שלנו להופיע מול עיניהם של לקוחות פוטנציאליים בצורה המהירה ביותר.

עם זאת, זה יכול להיות עסק יקר. וזה, תלוי מאוד במקום שבו נרצה שהפרסום תופיע, מול מי נרצה שתופיע ועד כמה יש תחרות על העיניים שלהם. זה תלוי בפלטפורמה ולא פחות מזה, בקופי של המודעה עצמה או בתמונה הנבחרת (thumbnail) של הסרטון שלנו.

בעידן הרשתות החברתיות, מדברים לא מעט על "פרפורמנס". לא בהכרח על קליק על פרסומת. וכאן, זה תלוי מה המטרה שלנו: שיראו תוכן שלנו? שייכנסו לקרוא אותו? שיעברו לאתר שלנו? שיורידו אולי משהו? שישאירו ליד? או שאולי יירכשו? כל דבר והמחיר שלו. רק שהתוצאות הן יחסית מהירות.

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני, הוא גישה אחרת לכל הקונספט של שיווק. כאן, שם המשחק הוא אלגוריתם ועיניים. על ידי הבנת האלגוריתם של הפלטפורמה שבה נרצה להופיע לעיני לקוחות פוטנציאליים, ניצור תוכן שיקבל תעדוף. איך בדיוק? זה משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה.

לכל פלטפורמה יש את שיטה שלה להחליט איזה תוכן יופיע מול העיניים של המשתמשים שלה. למה משהו יופיע למעלה בעמוד הראשון של גוגל? ולמה שמשהו יופיע ברגע נתון בפיד שלנו? למה יוטיוב ממליצה לנו על תוכן מסוים כשאנחנו נכנסים? ולמה טיקטוק מכוונת אותנו לסרטון אחד ולא לאחר?

המומחיות בקידום אורגני, היא לשים את התוכן שלנו מול האנשים שעשויים להיות הלקוחות שלנו. זה אולי יהיה זול משמעותית מהממומן, רק ידרוש מאתנו ליצור המון תכנים ו"לשחק" את המשחק החברתי. להעלות גם תכנים אישיים איפה שמתאים. למנן תכנים רגשיים עם מקצועיים. להגיב לאחרים כדי שיגיבו לנו. לעזור בקבוצות כדי שישימו לב אלינו. דברים כאלה.

למה השאלה היא לא קידום ממומן נגד קידום אורגני?

או, זו כבר שאלה של מתקדמים יותר. על הדף, לכל שיטה יש את היתרונות שלה. הממומן עולה משמעותית יותר אבל משיג תוצאות ועכשיו. האורגני דורש המון התעסקות לאורך זמן ולא בהכרח עלות. רק שיש 3 דברים הרבה יותר חשובים מהשאלה "מה עדיף?":

א. האינטרנט הוא רב ממדי – אנשים מופצצים במלא תוכן. ולפעמים, הם יפספסו משהו. או שזה לא יהיה הזמן המתאים לקרוא אותו. אם מצאו תוכן ולא צפו בו, זה מעולה שיראו אותו בממומן אחר כך. מגדיל את הסיכוי שיצרכו אותו. כמובן שחשוב לא להציק עם התדירות, רק שזה עובד.

ב. איכות התוכן – אם הפרסומת גרועה, לא משנה כמה כסף נשפוך עליה. הם לא יקראו, יצפו, ילחצו או יורידו. אם התוכן גרוע, לא משנה עד כמה נתאים אותו לאלגוריתם. אנשים לא ימשיכו לצרוך אותו אחרי השניות הראשונות.

ג. בדיקת איכות – אם יצרנו תוכן אורגני טוב שאנשים ממש אהבו, יש סיכוי שעוד אנשים ייהנו ממנו. כאלה שלא הספיקו להיחשף. וזו, אחלה של דרך לדעת מה כדאי לקדם באופן ממומן. חוסך סכומי כסף משמעותיים על ניסוי וטעיה.

איך לכתוב תוכן טוב שיתאים לקידום ממומן ואורגני?

אנשים מריחים מהמילים הראשונות תוכן טוב. הרי זה מה שעוצר אותם. וזה גם מה שמניע אותם לקרוא. ובסוף, אם התוכן ממש טוב, הוא גם יגרום להם להגיב, לבצע פעולות ולפעמים אפילו לשתף אותו לכל החברים שלהם. בגלל זה, חשוב שהתוכן יהיה מותאם קודם כל לקהל ורק אז לאלגוריתם.

אז איך ליצור תוכן שבאמת ימיר, בין אם בקידום ממומן או אורגני? נצמד לטיפים הבאים:

1. לכתוב על נושאים שמעניינים את הקהל שלנו – הכי קל לכתוב רק על המוצרים והשירותים שלנו. הרי הם הכי מעניינים אותנו. רק שהקהל שלנו לא בהכרח יודע את זה. אותו, מעניינים 3 דברים עיקריים: מה מציק לו? איך פותרים את זה? במה הוא ממוקד כרגע?

אם נכתוב על הדבר שמציק לו, זה יעניין אותו. אפילו יותר אם נסביר לו איך פותרים בעיה שיש לו. ואם נדבר על משהו שמעניין אותו עכשיו (בין אם זה אירוע חדשותי או כזה שקשור לתחביב שלו), זה יגרום לו לעצור וליהנות מהתוכן שלנו. זה גם למה כל כך חשוב להשקיע במחקר קהל לפני שיוצאים לדרך.

2. לבצע מחקר ולוודא שהתוכן מדויק ומעודכן – גם כשאנחנו כותבים על משהו שאנחנו מבינים בו, חשוב לוודא שהכל מדויק. כי לפעמים, לאנשים יש את הנטייה להיתקע על "עובדה" לא נכונה, לא מדויקת או לא מעודכנת. ואז האמינות של כל שאר התוכן מוטלת בספק.

3. לכתוב בשפה של קהל היעד – לא פחות משחשוב שהתוכן יהיה מעניין ונכון, חשוב שהוא יוסבר בצורה שקהל היעד יבין. לא לדבר יותר גבוה, רק כי זה מרגיש רשמי. לא לדבר נמוך מדי, הם לא טיפשים. צריך לדבר בשפה שלהם ועבור רמת ההבנה שלהם. לא שלנו. כי זה עבורם. עבורנו ננהל יומן.

4. לכתוב בצורה קריאה – אין סיבה לכתוב משפטים באורך של פסקה. אין סיבה לכתוב משפט עם נקודה אחרי כל מילה. ולמען השם, אין סיבה לרדת שורה בכל מספר מילים. משפטים קצרים מרכיבים פסקאות. פסקאות לא צריכות להכיל יותר מדי משפטים. אה כן, וסימני ניקוד. בבקשה!

5. לקדם אותו – תוכן טוב שלא מופיע בשום מקום, הוא כמו יהלום שחבוי במרתף. הוא שווה המון כסף רק למי שיודע שהוא שם. ואם אף אחד לא יודע שהוא שם, הוא שווה רק בפוטנציאל. כן, אותו פוטנציאל שאמרו לאמא שיש לנו. לכן, אם יש לנו תוכן טוב, כדאי שנדאג שקהל היעד שלנו יידע שהוא שם.

זה המקום לבדוק אם הוא טוב על ידי זה שנקדם אותו אורגנית. קודם ברשתות החברתיות (כי בגוגל זה ייקח קצת זמן). בעיקר ברשתות החברתיות שבו הקהל שלנו ייחשף אליו. אחרי שווידאנו שלא רק אנחנו חושבים שהוא טוב, זה הזמן לקידום ממומן. וזה כל הטריק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

רוצה שנעזור לך ליצור תוכן שהופך ללקוחות?

אפשר להתקשר למשרד למספר 03-6133175 או להשאיר פרטים דרך הטופס הבא: