ליצור תוכן תגובה

איך ליצור תוכן שיגרום לאנשים להגיב לו ברשתות החברתיות?

בשנים האחרונות, עברנו לעידן עודף המידע. אלו שכבר הצליחו לצבור קהל ממשיכים להצליח למשוך תשומת לב. רק מי שעדיין לא הספיק ורק מייצר תכנים, נבלע בים התוכן. לא משנה עד כמה התוכן טוב. הטיפה הכי יפה בים היא בלתי נראית. והשאלה היא: איך בכל זאת למשוך תשומת לב?

יקפצו ה"מומחים" ויגידו – ChatGPT ודומיו. וזה לא שגוי. רק שרוב האנשים שעצלנים מכדי לנסות לחשוב בעצמם על רעיונות לתוכן, יהיו גם עצלנים ביצירת פרומפט שייצר להם בסיס לתוכן ממש טוב. ואז התוכן שייצא לא יצוף מעל המון תכנים דומים. וזו, לא המטרה שלנו.

מה השינוי הקטן בראש שמאפשר ליצור תוכן שמגיבים אליו?

רוב האנשים שמטיפים ליצירת תוכן יגידו לכם ששם המשחק הוא "ערך". לתת ערך. מה זה אומר בכלל? גם לעשות משהו מביך שיגרום לאנשים לצחוק עלינו ייתן להם ערך. והם ישתפו את התוכן הזה. ויגיבו עליו. כדי לצחוק עליו. ולא כל מותג רוצה שיסתלבטו עליו.

שם המשחק ביצירת תוכן הוא "שיחה". אינטראקציה. נגמרו הימים של פרסום תוכן שמיועד ל"קוראים". אנשים רוצים להגיב. לכתוב את דעתם. שיגיבו להם. שירגישו שווים. ובגלל זה הרשתות החברתיות מקדמות את התכנים שיש להם הכי הרבה תגובות ושיתופים. לא סתם "אלגוריתם".

במילים אחרות – התוכן שלכם צריך להיות בסיס לשיחה עבור הקהילה שלכם. ואתם מנהלים אחת, גם אם אתם לא חושבים על זה. אנשים סיימו להיות קהל. הם רוצים אינטראקציה. צמאים לתקשורת עם האנשים שהם אוהבים לקרוא. אם תבינו את זה, תוכלו להצטרף למשחק.

אז איך ליצור תוכן שבכלל יבלוט?

בואו נניח הנחה לצורך המשחק. נניח שעוד לא הפכתם לאנשים עם מלא תגובות על התוכן שלהם. במצב כזה, מעט יחסית אנשים ייחשפו לתוכן שלכם. ואז לא יוכלו בכלל לדעת עד כמה הוא טוב. וזה תוקע אתכם בלולאה מתסכלת מאוד.

אז מה עושים? פשוט מאוד. מחפשים את אלו שאתם רוצים שיהיו חלק מהקהילה שלכם. מגיבים להם על התוכן שלהם. לא "תותח" וכאלה. אלא תגובות ענייניות על התוכן שיצרו. אולי אפילו שאלה. וכשיגיבו לכם בחזרה, האלגוריתם יניח שאתם קשורים. והם ייחשפו גם לתוכן שלכם.

ברגע שהם יגיבו אצלכם, גם החברים שלהם ייראו את התוכן שלכם. ככה מגיעים למאסות. רק שזה, שליש מכל העניין. הרי סבבה, נניח שהם ראו את התוכן שלכם. למה שיגיבו לו בכלל?

מה יש בשני השליש הנותרים?

או, עכשיו מעלים הילוך. נניח וכבר אנשים מתחילים להסתכל לנו על התוכן. מה עכשיו? הרי זה לא אומר שיתחילו להגיב. צריכה להיות סיבה שיגיבו. וכאן, נכנסים 2 השלישים האחרים של אותו העניין: הסיבה לצרוך את תוכן והסיבה להגיב עליו.

הסיבה לצרוך את התוכן היא הדבר הכי חשוב מהשלושה. וכדי ליצור תוכן שאנשים ירצו לצרוך, נצטרך קודם לחשוב עליהם. עדיף איתם דרך שיחות איתם. מה מעניין אותם? מה מתסכל אותם? מה באמת חשוב להם? וזה התוכן הטוב ביותר עליהם. לא זה שדחוף לנו לדבר עליו.

הסיבה להגיב על התוכן היא החלק שיגרום לאנשים באמת להגיב. נניח קראו, שמעו או צפו במשהו וחשבו שהוא אחלה. רק שזה, לא יגרום לרוב האנשים להגיב. וכאן, מאוד חשוב להבין שרוב האנשים יגיב רק על תוכן שמעורר אותם רגשית להגיב. וזה, לא קורה במקרה.

איך ליצור תוכן שמגיבים עליו?

המילה פרובוקציה מגיעה מהפועל “To provoke”. לעורר. לעורר ממה? מהאוטומט שאנחנו נמצאים בו רוב הזמן. זה שגורם לנו להתעלם מכל מה שלא יוצא דופן. ולשאוף לחזור אליו ברגע שנוכל. בגללו, אנשים לרוב לא יגיבו. היה מעניין. וחוזרים לאוטומט. לתוכן הבא או למחשבה הבאה.

איך בכל זאת לגרום להם להגיב? קחו 5 טכניקות שיעבדו:

  1. לאתגר – אם ניצור משהו שדורש מאמץ מסוים לפתור, אנשים ינסו. ולו רק כדי להראות עד כמה הם טובים. או יעילים יותר מאחרים שטעו במשימה. או עשו את זה יותר מהר.
  2. לבקש עזרה – כשאנחנו מבקשים עזרה מאחרים, הם ישמחו לשתף פעולה. ולמה? כי עצם הגשת העזרה מציגה את העוזרים כבעלי ערך גבוה יותר מסתם כאלה שמתעלמים.
  3. לעורר רגשות חזקים – אם תוכן לא גורם לאדם לרגש חזק, לא יהיה לו מספיק דחף להגיב. וזה לא משנה אם זו הזדהות, שמחה, עצב, סקרנות, השראה או כל רגש אחר.
  4. לשאול דעה – אנשים אוהבים להביע את דעתם. ולא כי הם פוצים. אלא כי הם רוצים להרגיש שווים. שמקשיבים להם. שהם לא שקופים. ובגלל זה, שאלות פתוחות שמאפשרות לאדם להתבטא יעבדו מעולה.
  5. להביע דעה מקטבת – כאן לא חייבים אפילו לשאול מה דעתם. אם הדעה שאנחנו מביעים היא קיצונית מספיק, אנשים יגיבו. צריך להיזהר לא להגזים עם זה. רק שזה עובד.

בונוס: תוכן שיוצר תוכן

הנה טכניקת בונוס על הדרך: אם תצרו תוכן שבו תאפשרו לאחרים ליצור תוכן בתוכו, הרווחתם אותם פעמיים. לא רק אפשרתם להם להתבטא אלא גם הפכתם אותם ליוצרי תוכן איתכם ביחד. ובגלל שהתוכן שלכם נחשף הרבה, גם התגובות שלהם. ווין ווין. ואיך עושים את זה?

כאן משלבים כמה טכניקות. מבקשים מאנשים שיתנו את הטיפים/ כלים/ עצות/ רעיונות הכי טובים שלהם שיעזרו לאנשים לעשות משהו. זה גם מאתגר, גם מאפשר להם לעזור, גם מעורר רגש חזק וגם אפשרנו להם להתבטא. סוג של טכניקת-על שכזו.

רק שכל מה שכתבתי כאן, נגזר מאותה הבנה. זו, שבלעדיה לא נוכל ליישם את כל אלה. שיחה היא תמיד עם בני אדם. לא עם לוחות מודעות של תוכן. תתקשרו עם אחרים. תתחברו אליהם. וצרו תוכן שבאמת יעניין אותם ויניע אותם לפעול. וזו, הדרך הטובה ביותר לעלות מעל גלי התוכן בתקופה הנוכחית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

רוצה שנעזור לך ליצור תוכן שהופך ללקוחות?

אפשר להתקשר למשרד למספר 03-6133175 או להשאיר פרטים דרך הטופס הבא: