קייס סטאדי בית הספר הישראלי ל-NLP: איך יצרנו בלוג שנחשף ל-24K גולשים וייצר הכנסה של 80-100K

המטרה: להשתמש באתר של מוסד לימודי כדי לגרום לו להפוך למוביל בתחומו על ידי שימוש באסטרטגיית תוכן שממוקדת בקהל היעד שלו.

קהל היעד: גברים ונשים שמעוניינים ללמוד כלים שיעזרו להם להשתפר בחיים ובעיקר לשפר את יכולות התקשורת, ההשפעה והשכנוע.

האתגרים: חוסר היכרות מספקת של הקהל הרחב עם תחום הלימוד, תחרות בין מספר מועט של מוסדות לימודיים בתחום על כמות מוגבלת של מתעניינים.

האמצעים שנבחרו: בלוג ורשימת תפוצה.

מה עשינו כדי לשפר את תכני הבלוג?

היעד הראשון: לייצר תכני בלוג טובים יותר שיניעו את קהל היעד לקרוא ולחזור אליו.

הביצוע: ההחלטה הראשונית הייתה ליצור בלוג שמכיל טיפים שניתן ליישם באופן מיידי ולראות תוצאות. עם זאת, אנשים לא ידעו ש-NLP הוא בהכרח הדבר שמעניין אותם ולכן החלטנו להתמקד בתוצאות שקהל היעד מחפש.

לצורך כך בנינו רשימה בת 35 נושאים שקהל היעד שלנו מחפש להשיג באמצעות NLP מתוך שיחות עם לקוחות שהשאירו פרטים. על הנושאים האלו כתבנו טיפים באופן שבועי ומדדנו את תגובות הקוראים – האם נכנסו? האם קראו? האם הגיבו?

בצורה הזו, מיקדנו רשימה קצרה יותר של 10 נושאים מועדפים וחשוב יותר מכך – יכולנו לעבור לשלב הבא ולבדוק את תגובות הקוראים למספר סגנונות כתיבה ואורכי טקסט שונים.

מחקר נושאים

מצאנו כי אנשים נהנים יותר לקרוא תכנים שיש להם הקדמה שממחישה למה הנושא חשוב לפני שלב ה"טיפים". כמו כן, למרות הציפיה כי לאנשים תהיה פחות סבלנות לקרוא טקסטים ארוכים נמצא שעבור תוכן ענייני, טקסט ארוך עובד טוב יותר.

מיקוד זה בתכנים והתאמה מתמדת לתגובות הקוראים לתכנים הכתובים, הצליח להכפיל בכל שנה את כמות הגולשים פי 2 ואיתם, גם את כמות הפרטים שהושארו באתר והפונים טלפונית לבית הספר.

שיפור זה בכמות ואיכות הלידים, הגדיל את כמות המשתתפים בכל מחזור בצורה משמעותית כל כך עד שהקורסים, שנפתחים בכל חודש כמעט הצליחו להפתח בממוצע הכנסה של 90,000 שקלים.

NLP הצלחה שנתית

מה עשינו כדי לשפר את תכני רשימת התפוצה?

היעד השני: שימור לקוחות פוטנציאליים ויצירת רושם לאורך זמן באמצעות רשימת תפוצה

הביצוע: המטרה שלנו הייתה לגרום לאנשים להאמין בנו יותר ככל שהזמן עובר כדי לחזק את הסיכוי שירצו להירשם לקורסים שלנו בהמשך. כדי לעשות את זה, החלטנו לשלוח עדכונים על תכנים שעולים בבלוג, ביום ובזמן קבוע בכל שבוע.

עם זאת, התכנים הטובים לא היו מספקים. אם אדם לא בוחר לפתוח מייל שנשלח אליו, הוא לא ייחשף לתוכן. לכן, בחנו מספר מאפיינים – האם עדיפה פנייה הכוללת שם? האם הכותרת חייבת להיות קצרה? האם יש משמעות לחיוביות הכותרת?

מצאנו מספר דברים מעניינים: הראשון הוא שפנייה שכוללת שם עובדת פחות טוב. ככל הנראה, אנשים "התחסנו" לטכניקה הזו שעבדה בעבר ופחות אוהבים אותה. השני, הוא שאין משמעות לאורך הכותרת, כל עוד היא מעניינת וניתנת לקריאה.

השלישי נוגע לחיוביות הכותרת: מצאנו שכותרות שליליות עובדות טוב יותר מול חיוביות. עם זאת, מצאנו גם כי אם אנחנו שולחים רק מיילים עם כותרת שלילית, אחוזי הפתיחה של המיילים יורדים עם הזמן ולכן רצוי לגוון מדי פעם עם כותרת חיובית.

התאמת שלושת המאפיינים לתוצאות שמצאנו, שילש באופן מיידי את אחוז פתיחת האימיילים שלנו.

כותרות NLP

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

רוצה שנעזור לך ליצור תוכן שהופך ללקוחות?

אפשר להתקשר למשרד למספר 03-6133175 או להשאיר פרטים דרך הטופס הבא: