אחוזי הפתיחה נמוכים

למה אחוזי הפתיחה של המיילים שלך כל כך נמוכים?

לא עובר. המסר לא עובר. והכל על הדף אמור היה לעבוד כרגיל. הכותרת מעולה. התוכן אמור היה לסקרן. וכל מה שהיה צריך לקרות הוא שאשלח וכולם היו אמורים לקרוא. ועדיין, זה לא עובר. אחוזי הפתיחה נמוכים משמעותית ממה שציפיתי. מה כבר יכול היה להשתבש?

קודם כל קצת ציפיות ריאליות על אחוזי הפתיחה

בניגוד למבחנים בבית ספר, אחוזי פתיחה של אימיילים הם לא ציון שאפשר להגיע בו ל-100 באופן עקבי. אלא אם כמובן מדובר במיילים מחוטף למשפחת הנחטף. וגם אז, בתקווה שהם אוהבים אותו. רק שאם נשים הומור דלוח בצד לרגע, השאלה היא למה אי אפשר להגיע ל-100 אחוז.

התשובה היא מאוד פשוטה: לאנשים יש חיים. דברים קורים. לא לכולם יהיה נוח לפתוח כל מייל. בטח שלא בשעה שבה שלחנו. יש חלק שכן, יש חלק שלא. חלק בדיוק עשו משהו חשוב יותר. או הודעה שמשהו חשוב קרה ואז המייל שלנו הפך להפרעה. כן, גם אם הם ממש אוהבים אותנו זה קורה.

אחוזים סבירים לפתיחת אימייל מרשימת תפוצה שאנשים נרשמו אליה (ראו ערך המאמרים הקודמים) הם בין ה-17% ל-28%. כן. אני יודע. נשמע כמו ציון נכשל. רק שלא. זה אחוז סביר. יש כאלה שמצליחים להגיע ליותר. אני מקבל לרוב סביב ה-40%. תיכף נסביר איך. מצד שני, יש הרבה יותר שמגיעים לפחות.

למה שאחוזי הפתיחה יהיו נמוכים בצורה משמעותית?

כשאנשים שולחים אימייל לאדם אחר, אין סיבה שלא יגיע. רק שכשאנחנו שולחים לקבוצה גדולה של אנשים, יש סיכוי שלא נגיע לתיבת הדואר הנכנס של כולם. למה? כדי לענות על זה נצטרך להבין איך עובד סינון הספאם של ספקי המייל.

ספקי המייל שואפים (לפחות על הדף) לדאוג שרק אימיילים "טובים" יגיעו לתיבת האימייל הנכנס שלנו. כל השאר, עוברים מיון ועוברים לתיבת ה"קידום" או ה"ספאם". וכדי לדעת אם מייל הוא פוטנציאלי לקידום, הם בודקים כמה דברים כמו (ואני מפשט פה כדי לא לסבך):

1. האם השולח או כתובת האייפי שלו נמצאים כבר ברשימות של ספאמרים?
2. האם יש קישורים בגוף המייל לאתרים שמוכרים כספאם, הונאה או כמכילים וירוסים?
3. לכמה אנשים הוא שולח מיילים בדיוק באותו הרגע?
4. האם כתובת השולח מאומתת (באמצעות SPIF, DKIM ו-DMARC) או שמתחזים אליה?
5. האם מילים מסוימות (כמו "פרסומת", מילים מיניות ואפילו הביטוי "RE:" שמתיימר כאילו ענו למייל שלנו) מופיעות בו?
6. האם התוכן שמוצג לקורא והתוכן שנמצא "מאחורי הקלעים" זהים?

או במילים אחרות, אם אנחנו מנסים לשלוח מייל מהמייל הפרטי או מהאתר שלנו ולא דרך מערכת שיודעת לעשות את זה ומוגדרת היטב, יש סיכוי שבטווח הקצר המיילים שלנו יזכו לאחוזי פתיחה נמוכים. ובטווח הארוך, נזכה לכרטיס כניסה לתיבות הספאם לפרק זמן סביר.

איך דואגים לא להגיע לרשימות השחורות של הספאמרים?

יש לא מעט חברות שיודעות לעזור לשלוח מיילים לקבוצות גדולות של אנשים. כאלה שיודעים להגדיר הכל או לפחות לעזור לנו לסגור את הפינות הקטנות. כך שכל מה שיישאר לנו לדאוג לו זה האיכות של הכותרת והתוכן. זה מספיק התעסקות עבור רוב האנשים.

וכן, אני יודע שבאינסטינקט אנשים מנסים למצוא תחליפים חינמיים שיעשו עבורם הכל. כאלה שישר שולחים מהאתר ובלי תשלום. רק מה, הם לוקחים סיכון ולרוב אפילו לא יודעים את זה. רק שאחרי שאמרתי, כבר אין תירוצים. ואם בא למישהו לבדוק מה זה אומר להיכנס לרשימות שחורות, תפאדל.

מי שלא, יכול למצוא את עצמו עובד עם חברות כמו רב-מסר, שלח-מסר, סמוב, אקטיב טרייל או GetResponse הנהדרת או כל אחת מדומותיהן. הן כבר ידאגו שהכל יהיה מסודר ואם תסומנו בטעות (לא "בטעות", אלא טעות אמיתית) כספאמרים רוב הסיכויים שיש להם מישהו שיעזור לכם לצאת מזה.

ועכשיו, אחרי שכיסינו את הסיכוי שחוסר הפתיחה הוא בגלל שבטעות נתקענו בתיבות הספאם והקידום, נמשיך לסיבות נוספות. כן, יש עוד. רק שפה, זה נהיה ממש מעניין.

מה לעשות כדי שאחוזי הפתיחה של המיילים שלנו יהיו יותר גבוהים?

כמו שאין 2 אנשים זהים, אין 2 רשימות תפוצה זהות. אין חוק אחד שבהכרח יגרום למיילים לעבוד. ומה שיעבוד למישהו אחד לא בהכרח יעבוד לאחר. רק שיש דרכים להקטין את הסיכוי שלא יעבדו. ויש דרכים להשתפר. כך שגם אם ההתחלה שלנו לא משהו, אפשר עדיין לעשות משהו.

הדרך היחידה להשתפר היא למדוד. ובמדידה אפקטיבית אנחנו שואפים להבין 3 דברים:

א. מה אנחנו יכולים למדוד? – כל דבר שאפשר למדוד ויכול להשפיע על אחוזי הפתיחה, המעבר וההסרה ראוי להימדד. אז חוץ מ-3 אלה, כדאי למדוד גם נניח את המרווח בין ימי השליחה, לציין את זמן השליחה, חיוביות הכותרת, אורך הכותרת, אורך המייל, נושא השליחה וכן הלאה.

ב. מה קורה לאורך זמן? – כאן אנחנו מודדים את השיפור או הירידה בכל האחד מהמשתנים שזיהינו קודם. העדיפות אגב, היא למדוד את כל העניין במערכת (אפשר גם סתם קובץ אקסל) שיודעת להצליב נתונים ולהציג אותם גרפית. כי נרצה לבדוק השפעה של כל משתנה על הפתיחה, המעבר וההסרה. יש לי קובץ כזה בן 16 ששווה זהב עבורי כי הוא עוזר לי להחליט על מה לכתוב כל שבוע.

ג. לאן אנחנו שואפים להגיע באופן ריאלי? – אי אפשר למדוד אם אנחנו לא יודעים עד כמה אפשר להשתפר. וכדי לדעת את זה, אנחנו צריכים להבין פחות או יותר

מה עושים מהנקודה הזאת כדי לשפר את אחוזי הפתיחה?

אם נצא מנקודת הנחה שקראתם את המאמרים הקודמים בסדרה ויישמתם אותם, עכשיו הזמן לעשות ניסויים. בכל פעם משנים רק משתנה אחד ובודקים. בודקים למשל אם כותרת ארוכה עובדת יותר מקצרה. אם חיובית עובדת יותר משלילית. אם שעת שליחה אחת עדיפה על אחרות.

רק שחשוב לזכור בכל פעם שאנחנו בודקים דבר אחד למשך תקופה שקבענו לעצמנו. ואז מאמצים את הדבר שעבד טוב יותר ועובדים למשתנה הבא. בכך, אנחנו יכולים להעלות אחוז או 2 בכל ניסוי שבסוף יצטברו לשינוי משמעותי. רק שזו דרך. ושווה לעבור אותה. למה?

רגע למחשבה

כמו שאני אומר לכל הלקוחות שאנחנו עוזרים בשיווק שלהם, שיווק הוא לא שיטה לדחוף לאנשים דברים שהם לא צריכים. הוא יכול להיות זה. רק שזה כבר פחות עובד. בטח שלא בעולם הניוזלטרים. שיווק בתפיסה שלי הוא דרך יעילה לאהוב ולעזור לאנשים שאנחנו לא מכירים. ואיך אנחנו מתקשרים עם אנשים שאנחנו אוהבים? אנחנו בודקים את התגובות שלהם.

רק שבמייל, אנחנו לא יכולים לראות את הבעות הפנים ושפת הגוף שלהם. אז אנחנו בוחנים את מה שאנחנו יכולים ומשפרים את מה שאנחנו יכולים. זו הדרך שלנו לתת להם ערך אמיתי. וככל שנתייחס לכל העניין הזה יותר כקו מנחה, אנשים יפתחו יותר אימיילים שלנו ויעריכו את התוכן שלנו יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות